Sunday September 20, 2020
| Last update: Sunday at 9:01 AM

Syrian TV station banned in U.S., continuing war on free speech

By staff |
May 20, 2013
Read more articles in

Washington, DC – On May 16 the U.S. Treasury Department added Syria’s privately held Al-Dunya Television to the sanctions list, effectively banning it from cable TV in the U.S. A statement from the Treasury Department indicated that it was unhappy with the stations coverage of the Western-backed war on Syria.

This is not the first time the U.S. government has done this. The 2013 National Defense Authorization Act (NDAA), signed into law by President Obama Jan. 2, contained sanctions that effectively banned Iran’s popular station, Press TV, from U.S. airwaves or cable networks. Press TV is still available on the internet.

The U.S. currently bans the popular and progressive Lebanese TV station Al-Manar. In 2008, a New York businessman was jailed for ‘material support for terrorism’ for including Al-Manar in satellite TV broadcasts in the U.S.

inspector